EEG-Biofeedback
Ikona mózgu z falami
Kącik Nauczyciela
Ikona Nauczycielki z książką
Neuroflow
Ikona ucha

Kącik Rodzica Drukuj Zapisz

Czy nałogowo korzystam z Internetu?

osoba przy laptopie
04 stycznia 2023

 Czy nałogowo korzystam z Internetu ? – autorefleksja ucznia


 

1. Czy przez większość dnia myślisz o tym, co robiłeś lub będziesz robił w sieci?

       Tak    Nie

2. Czy czujesz potrzebę korzystania z Internetu coraz dłużej – kiedyś wystarczała Ci godzina , potem kilka     godzin , a teraz zajmuje Ci większość czasu wolnego ?

       Tak Nie

3. Czy próbowałeś już wielokrotnie powstrzymać się od używania Internetu, ale Ci się nie udało?

       Tak Nie

4. Czy czułeś niepokój i przygnębienie, gdy próbowałeś ograniczyć czas spędzany w Internecie , ale Ci się nie udało?

       Tak  Nie

5. Czy obniżyły się ostatnio Twoje wyniki w nauce ?

       Tak Nie

6. Czy w związku z korzystaniem z sieci zdarza Ci się zaniedbywać obowiązki domowe i ważne sprawy?

       Tak Nie

7. Czy spędzasz coraz mniej czasu z rodziną i ze znajomymi w realu, a coraz więcej w Internecie?

       Tak Nie

8. Czy ukrywasz przed domownikami ilość czasu, jaki spędzasz w sieci?

       Tak Nie

9. Czy używanie komputera poprawia Ci nastrój i pozwala zapomnieć o problemach?

Tak Nie

10. Czy reagujesz gwałtownie np. złością, krzykiem, agresją słowną lub fizyczną w sytuacji, gdy ktoś prosi Cię o natychmiastowe wyłączenie komputera?

Tak Nie

11. Czy Twoje otoczenie narzeka, że zbyt dużo czasu spędzasz w Internecie?

       Tak Nie

 

 

Jeśli przynajmniej na 3 pytania odpowiedziałeś twierdząco, to należy od zaraz zmienić swoje zasady korzystania z komputera, tzn. przede wszystkim:

 

  • ograniczyć czas korzystania z Internetu – mieć plan dnia z określeniem czasu bycia w sieci w ramach rozrywki;
  • prowadzić dzienniczek czasu korzystania bycia w sieci oraz zaznaczać plusem dni, gdy plan został zrealizowany;
  • postawić budzik przy monitorze, który wyraźnie przypomni o potrzebie wyłączenia komputera o zaplanowanej godzinie;
  • laptop trzymać schowany w szafce, a nie stale na biurku;
  • kategorycznie nie korzystać z Internetu kosztem odpowiedniej ilości snu;
  • szukać atrakcyjnego spędzania czasu wolnego poza siecią.

 

Autor: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bychawie
Powrót