W naszej Poradni od kilku lat odbywają się, w ramach sieci, cykliczne spotkania dla nauczycieli i specjalistów organizujących w swoich szkołach i placówkach pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów. Uczestniczą w nich nauczyciele z różnych etapów edukacyjnych: od przedszkola, poprzez szkołę podstawową do szkół ponadpodstawowych. Daje to możliwość wymiany doświadczeń, dzielenia się pomysłami do pracy, wypracowywania i przenoszenia działających w innych szkołach rozwiązań w pracy z dziećmi, uczniami i rodzicami.
Dnia 13 maja 2025r. odbyło się kolejne spotkanie sieci, ostatnie w tym roku szkolnym. Podczas spotkania przedstawiono podstawowe założenia modelu edukacji włączającej.
W modelu tym dostrzega się potrzeby i obszary niezbędnego wsparcia dzieci i młodzieży w każdym wieku, z uwzględnieniem ich zasobów i mocnych stron oraz zakresu posiadanych przez nich potrzeb. Potrzeby te analizowane są nie tylko w kategoriach trudności czy niepełnosprawności, ale szeroko rozumianych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych w oparciu o ocenę funkcjonalną. Nauczyciele zapoznali się też z propozycją zmian w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym. Dowiedzieli się o dopełniającej się roli poradni, szkół i przedszkoli w organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Poznali również propozycje poziomów wsparcia w kontekście oceny funkcjonalnej.
Ważnym punktem spotkania był też panel dyskusyjny, podczas którego uczestnicy wymieniali się spostrzeżeniami, uwagami i dzielili się swoimi doświadczeniami.
Następne spotkanie odbędzie się już w roku szkolnym 2025/2026. Informacje o harmonogramie rozsyłamy do Państwa placówek oraz znajdują się na naszym poradnianym Facebooku – facebook.com/poradnia.bychawa.
Dziękujemy za aktywny udział. Zapraszamy do śledzenia wiadomości i do zobaczenia na kolejnym spotkaniu.
Sieć współpracy i samokształcenia prowadzą:
mgr Małgorzata Dec – pedagog
mgr Iwona Zaręba – neurologopeda
koordynatorki sieci